Zonder suiker is het leven écht niet minder zoet!

Geplaatst Koen Welsch Longevity

Minder suikerDe pre-suikerloze maand verzacht Goed Voornemen nummer 1: Afvallen!

Hoe zou het zijn om in 2019 nog vóór de feestdagen van je zucht naar suiker af te komen, zodat ‘strak in je kerstpak zitten’ realistisch is en iedere hap tijdens de feestdagen nóg beter smaakt?
Doe dan mee met de pre-suikerloze maand bij Longevity!
We horen je denken: kunnen we dat niet uitstellen tot januari dan? Dat zou kunnen, maar stel je eens voor dat je januari na deze pre-suikerloze maand heel gemakkelijk zonder suiker doorkomt? En dat het je zo gemakkelijk afgaat dat eventuele overtollige kilo’s eraf vliegen? Dat jij je in februari helemaal fit voelt en de rest van het jaar bruist van energie?

Dat suiker verschillende (nare) gevolgen heeft voor ons lichaam en onze geest, dat wist je natuurlijk al. We worden er kort gezegd dik, futloos en chagrijnig van. En waar zit nou geen suiker in tegenwoordig? Dat suiker zo’n enorme invloed op ons heeft, heeft onder andere te maken met de afgifte van insuline, een vetopslaghormoon dat direct volgt op de inname van suiker. Insuline zorgt voor een lage bloedsuikerspiegel en bloedsuikerspiegelschommelingen waardoor je weer zin krijgt in meer zoet en vet en je je daardoor meestal niet vrolijker voelt worden. Ook zorgt insuline ervoor dat we vet opslaan. Hoe gaan we dan die pre-suikerloze maand invullen terwijl de winkels en onze kasten vol liggen met pepernoten en kerstkransen?

Laten we afspreken dat je tijdens de officiële feestdagen zoals 5, 25, 26 en 31 december de helft van de zoete lekkernijen nuttigt ten opzichte van je normale portie. Op de andere dagen vermijd je het eten van koek, snoep, taart, pepernoten, chocolade(letters), oliebollen, appelflappen etc. Je zorgt dat één van je maaltijden zonder duidelijke koolhydraten/suikers is door in deze maaltijd het brood, de pasta, de rijst of de aardappelen weg te laten. Je beperkt je fruitinname tot twee stuks/porties per dag. Mocht je suiker en/of melk in de koffie gebruiken, breng dit dan alvast terug naar de helft. Het goede nieuws is dat je de PowerSlim producten die wij sinds kort aanbieden in het Longevity Lifestyle Center, wel mag hebben. Met behulp van PowerSlim blijf je namelijk laag in de suikerinname zitten. Probeer eens de warme chocolademelk van PowerSlim; een aanrader als je ziet dat er om je heen stevig ingenomen wordt en jij gewoon mee kunt doen! Voor alle hulp bij het minderen van je suikerconsumptie, kun je een afspraak plannen met Désirée.

Vanaf maandag 13 januari tot Valentijnsdag gaan we van start met de suikerloze maand en komen we uit op zelfs minder dan 25 gram suiker per dag! Je kunt je committeren aan deze maand en actie door onze medewerkers te vragen om een oranje bandje. Met dit bandje laat je zien dat je meedoet en zo kunnen we elkaar steunen en helpen. Wanneer je mee wilt doen aan de pre-suikerloze maand, laat het ons dan zo snel mogelijk weten zodat we je kunnen steunen en van advies kunnen voorzien.

Suikerweetjes:

Bij Longevity houden we de wetenschappelijk bewezen filosofie aan dat meer dan 50 gram suiker per dag slecht voor onze gezondheid, vitaliteit en levensduur is. Daarom hebben we even wat grammen in kaart gebracht:

  • Pepernoten – per 100 gram 31 gram suiker, per handje pepernoten 4 gram
  • Melkchocolade – per 100 gram 55 gram suiker, 5,5 gram per blokje
  • Pure chocolade (70-85%) – per 100 gram 24 gram suiker, 2,4 gram per blokje
  • Marsepein – per 100 gram 50 gram suiker
  • Borstplaat – per 100 gram 79 gram suiker
  • Banaan – per 100 gram 18 gram suiker, per stuk gemiddeld 20 gram
  • Appel – per 100 gram 12 gram suiker, per stuk gemiddeld 14 gram
  • Mars – per 100 gram 60 gram suiker, per stuk 31 gram
  • Suikerklontje – per stuk 3,5 gram