goedevoornemens_ultratone banner

Ben je een loser als je goede voornemens stranden?

Geplaatst Koen Welsch Legend

Juist niet!  Je bent gewoon een mens met eigen aardigheden!

Goed voornemen nummer 1 is elk jaar weer: Afvallen! Of je nu gezonder wilt leven, een strakker lijf wenst of een fit gevoel, al deze verschillende motieven zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden! Weet je dat als je vitaliteit voorop stelt een slank lijf vanzelf volgt? Hoe je werkt aan vitaliteit leg ik graag uit aan de hand van informatie over succesvol afvallen in combinatie met figuurcorrigerende methoden. Zo kun je op een zo veilig-, gezond- en wetenschappelijk verantwoord mogelijke manier goed voornemen nummer 1 omarmen.

Steeds vaker wordt er gekozen voor rigoureuze – maar vaak ongezonde – afvalmethoden. Met alle gevolgen van dien: na het dieet versneld en meer aankomen, een slap gevoel, continu trek, een humeur om op te schieten en een lastig dieet volgen dat niet bij jouw biosysteem past of meer moeite kost dan noodzakelijk. Wat we allemaal het liefst willen is zo hongerloos mogelijk afvallen. Maar wist je dat elk lichaam anders is en dat wat voor de één een superfijn dieet is, voor de ander een gruwel blijkt te zijn? Waar dat mee te maken heeft en waarom de ene persoon makkelijker afvalt dan de andere, is verklaarbaar. Hoe overkom je deze ogenschijnlijke tegenwerking van de natuur en hoe kan je ervoor zorgen dat je overtollig vet duurzaam kwijtraakt op de plaatsen die jij wilt en met een strak lijf als resultaat?

Herkenbaar?

Als het gaat over afvallen, dan is er van alles mogelijk. Door de mooie beloftebomen zien we het slanke dennenbos inmiddels niet meer. Wat vandaag goed is mag morgen niet meer. Herken je de volgende patronen?

  1. Het volgen van een (trend)dieet en/of tijdelijke aanpassingen in voedingsgewoonten kunnen leiden tot een jojo-effect
  2. Terwijl de één vrolijk en blij door een dieet heen wandelt, is de ander chagrijnig en boekt niet veel resultaat. Er zijn factoren die de kans van slagen bemoeilijken: genetisch profiel, intoleranties, laaggradige ontstekingen, darmflora en de gebitstoestand; je eet dan gezond maar het resultaat is er niet naar. Dat frustreert!
  3. Je behoefte aan zoet, vet en zout lijkt groter dan ooit! Het lichaam roept de hele dag om deze stoffen en omdat de aanhouder vaak wint geef je toe aan deze roep en neem je je voor de volgende dag écht te beginnen met jouw uitgekozen of aangeprezen dieet
  4. Je kijkt uit naar de periode na de lijnpoging en ziet allerlei heerlijkheden voor je die je dan zult gaan eten. Met als gevolg dat het gewicht er na een periode van afzien zo weer aan zit; je vraagt je af waarom je dit überhaupt allemaal overhoop hebt gehaald
  5. Sporten (zonder begeleiding) zorgt in de eerste weken vaak voor ongemak, spierpijn of blessures waardoor voornemens letterlijk niet goed van de grond komen; je hebt het al eerder geprobeerd maar je haakt steeds af omdat het niet fijn voelt
  6. Als je dan afvalt, valt het je op dat je het overtollige vet niet altijd kwijtraakt op de plaatsen die jij wilt of blijf je zitten met een verslapte huid.

Allemaal bezwaren die je wellicht dan maar doen besluiten om niet eens in actie te komen of die achter in je hoofd rondspoken en je voortijdig laten afhaken.

Longevity* heeft 8 factoren geïdentificeerd die een belangrijke rol spelen om jouw goede voornemens naar grote hoogten te laten stijgen!

  1. Genetische aanleg

Hoe het lichaam met de opslag van bepaalde voedingsmiddelen omgaat is bepaald in ons DNA net als op welke plaatsen wij voornamelijk vet opslaan en uit welke soorten spiervezels we bestaan. Die informatie is belangrijk om te weten welk voedingspatroon effectief is voor jouw unieke DNA-systeem. One-size-fits-all gaat bij afvallen niet op. Binnen de Longevity-methode werken we gericht met de resultaten verkregen uit een DNA-test.

  1. Jouw persoonlijke vitaliteitsniveau

Ieder lichaam heeft zijn eigen vitaliteitsniveau dat beïnvloed wordt door bijvoorbeeld medicijngebruik, darmflora, conditie, lichaamssamenstelling en gebitstoestand. Door dit persoonlijke vitaliteitsniveau in kaart te brengen kunnen we voorspellen wat de uiteindelijke resultaten zijn van een nieuw voedingspatroon en leefstijl. Als je je moe en lusteloos voelt, verricht je minder fysieke inspanning, wat weer leidt tot een verminderde spiersterkte waardoor we nog meer energie verliezen. En de vicieuze cirkel is rond!

Om deze negatieve spiraal te doorbreken, biedt bijvoorbeeld de Ultratone een lichte work-out zonder vermoeid te worden. Hierbij worden afvalstoffen weggemasseerd en wordt het lichaam verrijkt met zuurstof door de circulatie te verbeteren. Met een vitaal gevoel als gevolg.

  1. Voeding
    Waarom is er zoveel discussie over voeding, vallen voedingsexperts over elkaar heen en is er geen consensus te bereiken? Instanties zoals het Voedingscentrum, the Dietary Guideline for Americans, opleidingen en voedingsgoeroes zijn onduidelijk over waar zij hun kennis vandaan halen en hun adviezen op baseren. In het ene blad lees je dat je wel eieren mag eten en in een ander boek is een ei het menstruatieproduct van een kip. Dat je door de bomen het bos niet meer ziet is volkomen begrijpelijk. Wij zien het als onze taak de wereld van voeding overzichtelijk te maken op basis van de juiste nuances. Dé Nederlander bestaat namelijk niet.  Eerlijk is eerlijk: de meeste diëten trachten cliënten uiteindelijk naar een redelijk gezond voedingspatroon te begeleiden. Alleen wordt vaak de ‘stabilisatiefase’ overgeslagen zodra het gewenste gewicht is bereikt. Het tijdelijk volgen van een dieet, gevolgd door een terugkeer naar vroegere eetgewoonten op het moment dat de extra kilo’s eraf zijn is wellicht het grootste probleem. Een patroon van afvallen en aankomen kan slechter zijn voor de gezondheid dan het vasthouden van de overtollige kilo’s. Een persoonlijk voedingsplan afgestemd op jouw lichaamsstatistieken, activiteitsniveau en wensen, die je vervolgens je hele leven hanteert, is de oplossing. Het eten van meer groente en inzicht in de voor jou ideale verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten is van groot belang. Onze Longevity-coaches geven handvatten om deze balans aan te passen door alternatieven te zoeken voor bepaalde voedingsmiddelen.
  1. Drinkroutine

De meeste calorieën komen niet binnen met voeding maar via de drinkroutine. Alcohol, frisdranken, maar ook de goedbedoelde sappen die vaak veel te veel fruit(suikers) bevatten, kunnen sluipende dikmakers zijn. Ook de vaak gezond geachte shakes zijn verkapte suikerbommen als er veel fruit in zit. Light- of zeroproducten lijken gezonder maar de toegevoegde zoetstoffen foppen je lichaam en kunnen triggers zijn om juist meer te eten of om sneller vet op te slaan.

  1. Beweging
    Er is een verschil tussen bewegen en sporten. Bewegen moet, sporten is optioneel. Wanneer je wilt afvallen is het ‘simpelweg’ zo dat je meer calorieën moet verbranden dan dat je inneemt. Studies hebben aangetoond dat dagelijks bewegen de gezondheid verbetert, zelfs als je dat één keer per week doet (minimaal 30 minuten). Wil je echter afvallen en daarmee je figuur corrigeren door middel van sport, dan hebben studies weer aangetoond dat twee keer per week niet voldoende is. Waarom? Het lichaam geeft het signaal dat je moe bent van het sporten en dus moet uitrusten of eten voor meer energie. Eigenlijk saboteert jouw eigen lichaam daarmee jouw sportinspanningen waardoor er geen verschil meer optreedt tussen hetgeen je verbrandt en inneemt. En dat was nu juist de bedoeling! Als je drie keer per week sport, is het moeilijker voor het lichaam om te saboteren. Kies dan wel een sport die je leuk vindt want de kans op succes is veel groter! Beweging combineren met het juiste voedingspatroon levert sneller resultaat maar ook daar is nog veel onduidelijkheid over wat je vóór of na het sporten moet eten. De een zegt koolhydraten voor het sporten, de ander na het sporten, de volgende goeroe zegt sporten op een nuchtere maag terwijl de hoogleraar bewegingswetenschappen vindt dat je vooral veel suikers moet eten voordat je gaat sporten om topprestaties te kunnen leveren omdat anders je glycogeenvoorraad leeg raakt. Maar als je wilt afvallen wil je juist dat je reserves worden aangesproken. Kortom, het gaat om het doel en wat goed is voor de één, hoeft niet goed te zijn voor de ander.
  1. Hormonen

Hormonen worden vaak genoemd als dé boosdoener waarom een dieet niet werkt. Inzicht in jouw eigen hormoonbalans geeft waardevolle indicaties voor een succesvol voedingspatroon. Er zijn diverse professionals en specialisten die hiervoor goed zijn opgeleid en die je kunnen begeleiden naar een levensstijl die je hormonen meer in balans brengt.

  1. Het gebruik van supplementen op een optimaal niveau

Over de zin en onzin van voedingssupplementen wordt flink geschreven. Wanneer je bloed wordt getest op tekorten door een huisarts, worden lang niet alle van belang zijnde factoren in kaart gebracht. Bovendien worden daarbij alleen de boven- en ondergrens aangegeven waarvan wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er gezondheidsnadelen te verwachten zijn. Ook de ADH of RI is bedoeld om gezondheidsrisico’s te voorkomen maar zegt niets over een optimale inname. In opleidingen tot orthomoleculair voedingsdeskundige of orthomoleculaire suppletie wordt suppletie-advies gegeven en op Facebook wordt ruim gespeculeerd welke dosering optimaal zou zijn maar vaak ontbreekt ook hier de wetenschappelijke onderbouwing hoe doseringen tot stand zijn gekomen. Het Voedingscentrum geeft dan ook aan dat suppletie alleen maar nodig is bij bepaalde bevolkingsgroepen. Wij geloven in ‘meten is weten’ om tot een optimaal innameniveau van vitaminen en mineralen te komen. Binnenkort introduceert Longevity, in samenwerking met diverse experts, een overzicht van de juiste verhoudingen in bloed, urine, speeksel en/of haar. Daarbij is het belangrijk te beseffen dat een voedingssupplement geen substituut is voor een gevarieerd en evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl.

  1. Inzet van figuurcorrectie

Wanneer je een goed voedings-, beweeg- en leefstijlpatroon hanteert, wil het nog niet altijd betekenen dat je lichaamsvormen dit weerspiegelen. Ik lees en hoor het vaak van personal trainers, voeding- en lifestyle-experts: “plaatselijk vet verbranden kan niet”. Wanneer je jouw voedingspatroon aanpast of meer gaat bewegen heb je namelijk geen controle over welke vetcellen als eerste hun inhoud vrijgeven. Je kunt nog zoveel buikspieroefeningen doen in de hoop dat de aangesproken spieren het omliggende vet gaan verbranden maar er is helaas geen directe verbinding die dit mogelijk maakt.
Vet is energie en als je vet/energie wilt verbranden moet dit eerst door de vetcellen worden vrijgegeven. Het probleem is dat onze hedendaagse levensstijl al voldoende energie binnenbrengt om nooit onze reserves aan te hoeven spreken. Bij onze spieren en in de lever ligt een direct beschikbare energievoorraad, de glycogeenvoorraad, die gelijk staat aan 600 tot 800 calorieën. Deze voorraad direct beschikbare energie stelt je in staat om bijvoorbeeld een sprintje in te zetten. Je merkt echter wel op een gegeven moment dat je lichaam de glycogeenvoorraad heeft leeg getrokken. In dat geval kom je de man met de hamer tegen en lijkt het of je niet vooruitkomt. Verzuring neemt de overhand. Met krachttraining kun je bijvoorbeeld sneller deze glycogeenvoorraad naar beneden brengen en door te sporten na het opstaan en voor het eten kun je je vetreserves aanspreken. Het lichaam heeft geen voorkeur waar je deze energie vandaan haalt en hier kunnen esthetische behandelingen met apparatuur een aanvulling op zijn.

Bepaalde esthetische technieken zoals ultrasound (cavitatie), cryolipolyse, laser en radiofrequentie kunnen de vrijgave van plaatselijk vet bevorderen of vetcellen vernietigen. Let wel: het lichaam dient het vrijgekomen vet te verbranden anders slaat het lichaam de overtollige energie weer ergens anders op. Onze voorkeur heeft het om de vetvrijgave te stimuleren maar niet om vetcellen te vernietigen. Het geeft namelijk een grotere belasting voor het lichaam om zowel de celwand, afvalstoffen en vrijgekomen hormonen te moeten verwerken. Beter is het om het natuurlijke vetcelmetabolisme te stimuleren met verantwoorde apparatuur. Dit soort methoden werken het beste als je ook daadwerkelijk meer energie verbrandt dan je inneemt of minder energie inneemt dan je verbrandt. Het lichaam hoeft nu niet meer zelf te kiezen waar hij de vetreserves aanspreekt want deze zijn al vrijgegeven.

En nu terug naar de goede voornemens en hoe je die dit jaar wél realiseert!

De punten 1 tot en met 8 goed inzetten leidt tot resultaat. Belangrijk is wel allereerst te bepalen wat jouw doel is. Zonder dit belangrijke vertrekpunt weten wij niet van welk resultaat je echt blij wordt en hoe we je kunnen helpen. Misschien heb je weleens nagedacht over figuurcorrigerende behandelingen maar is dit onbekend terrein. Het is het overwegen waard om met een gezond voedings- en beweegpatroon in het vooruitzicht de energie te benutten die een Ultratone behandeling geeft; Ultratone zal plaatselijke vetophopingen aanpakken, de afvoer stimuleren en 90% van je spiervezels aanspreken zonder risico op overbelasting of blessures. Op die manier wordt je lichaam goed voorbereid op beweging. Met figuurcorrigerende apparatuur val je bovendien sneller af en in hogere mate.

Wil je afvallen, een strakker lijf, een vitaler leven of de combinatie?

Het gaat niet alleen om centimeterverlies of om er jeugdiger uit te zien. Het gaat erom dat je fitter en vitaler wordt, de circulatie verbetert en spierkracht opbouwt waardoor je meer energie hebt om langer vitaal te leven. Want dat is uiteindelijk waardoor je je lekkerder voelt en de kwaliteit van leven toeneemt.

* Longevity helpt!

Ik ben met Longevity gestart omdat ik geloof dat het volgen van een dieet alleen niet zaligmakend is en dat ouder worden niet gaat over langer ziek zijn maar over behoud van vitaliteit door middel van gecombineerde aandacht voor voeding, beweging, figuurcorrectie, huidverbetering en educatie op basis van wetenschappelijke studies.

Een vitaal leven begint wat mij betreft al in de baarmoeder en je bent nooit te oud om volgens de Longevity-methode nóg ouder te kunnen worden. Ik merkte dat de meeste huisartsen geen tijd hebben voor een aanpak op maat terwijl daar veel vitaliteitswinst uit te halen valt. De Longevity-professionals zijn opgeleid en getraind om ziektebeelden te voorkomen door aandacht te geven aan het persoonlijke genetische profiel van cliënten en hun individuele wensen. Ieder mens is tenslotte uniek en gedijt bij aandacht op maat. Mijn advies is aandacht te besteden aan de keuze die je maakt voor een instituut dat met figuurcorrigerende methoden werkt. Ga altijd naar een professioneel instituut met professionals die een specifieke achtergrond hebben (diëtisten, schoonheidsspecialisten, personal trainers, huidtherapeuten, massagetherapeuten, natuurgeneeskundigen, voedingsdeskundigen en artsen). Door de combinatie van een Ultratone behandeling met hun specifieke expertise word je gegarandeerd begeleid naar het meest optimale resultaat. Wij inspireren onze Ultratone-professionals met onze Longevity filosofie door continu trainingen en workshops aan te bieden op het gebied van onder andere voeding, hormonen, lichaamssamenstelling, figuurcorrectie en huidverbetering zodat zij op de hoogte zijn van de laatste technieken en inzichten om jou te helpen je voornemens te verwezenlijken. En dáár was het je om te doen!

Dank voor je aandacht en een hartelijke groet,

Koen Welsch

Bedenker van de Longevity-filosofie

 

Nieuwsgierig geworden hoe uw persoonlijke plan van aanpak eruit ziet?

Boek hier uw GRATIS proefbehandeling, bij een instituut in de buurt. Ervaar het directe resultaat en maak kennis met een goed voornemen dat stand houdt!!